فرصت سازی کسب و کار در فولاد مبارکه اصفهان

امروزه تولید و مصرف فولاد ، یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها و جوامع به شمار می آید. حضور صنعت فولاد در یک منطقه بر فرایند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زایی، رشد تکنولوژی، خطوط تولید، پشتیبانی های فنی و مهندسی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثیر بسزایی دارد.

زندگی روز مره بشر با فولاد آمیخته شده و صنایع فولاد در سازندگی، بازسازی و توسعه کشور سهم مهمی را ایفا می نمایند. با این حال همواره با گسترش این صنعت چالش هایی نیز پدید خواهد آمد که رفع آنها باعث رونق هرچه بیشتر این صنعت و درنهایت کشور خواهد شد.
در همین راستا و به منظور یافتن تیم های حل مساله برای چالش ها و موضوعات حال و آتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با همکاری مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و انجمن مهندسی مواد و متالورژی ایران، همزمان با هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران (Imat) برنامه­ای ویژه با موضوع ” فرصت سازی کسب و کار در مسائل صنعتی” برگزار خواهد شد.
این برنامه در سه گام جوانه، جهش و جذب برگزار خواهد شد که اکنون و در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ مهرماه و همزمان با کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران (iMat)، گام اول خود یعنی جوانه را اجرا می­نماید.
جوانه، با بیان چالش های صنعت فولاد ضمن تعریف دقیق، صحه گذاری و اعتبارسنجی مسائل به دنبال یافتن تیم های حل مسئله و ایده های خلاقانه می باشد. در این برنامه پس از دریافت راه حل های پیشنهادی هر تیم و ارائه مشاوره به ایشان، فرصتی جهت ارائه طرح ها در اختیار تیم ها قرار داده خواهد شد و براساس نتایج داوری نهایی تیم های منتخب علاوه بر دریافت جایزه می توانند در برنامه حمایتی مشترک شرکت فولاد مبارکه اصفهان و پارک علم و فناوری دانشگاه (جهش) شرکت نمایند و نمونه محصول خود را ایجاد و یا توسعه دهند.
موضوعات مربوط به چالش­های توافق شده با خطوط تولید فولاد مبارکه به شرح زیر می­باشد :
ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای ضایعات سنگ آهنی ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه
تولید کلسیم آلومینات Pre Melted برای واحد فولادسازی
تولید ماده Anti Foam جهت سرباره پفکی واحد فولادسازی
ایجاد ارزش افزوده برای لجن خطوط نورد سرد
ایجاد ارزش افزوده برای اکسیدآهن موجود در خروجی بازیابی واحد اسیدشویی
بازیابی قلع از ضایعات ورقهای قلع اندود و لجن خط قلع اندود
بازیابی روی از سرباره حوضچه روی خط گالوانیزه
علاقه­‌مندان به تشکیل تیم که دارای ایده­ و طرح با هدف رفع چالش­های بیان شده می­باشند جهت ثبت ­نام به لینک‌ زیر مراجعه نموده و اطلاعات مربوط به تیم و طرح­های خود را وارد نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۲۲۰۷۰۰ الی ۴ – داخلی ۱۷۷ تماس حاصل فرمائید