در بهترین نقطه سازمان، به فکر تغییر باشید

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، وبینار ” Pivot در کسب و کار، ایده و محصول، موفقیت در تغییر” را با حضور دکتر محمد غفاری؛ مدیر عامل گروه مشاورین کسب و کار سوشیانت روز ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار کرد.
محمد غفاری به تغییرات سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: ” هر کار‌آفرینی در مسیر رشد خود با مقاطعی روبرو خواهد شد که باید یک تصمیم حساس بگیرد. تصمیمی که گرفتن یا نگرفتن آن می تواند باعث موفقیت یا شکست آن کارآفرین گردد. به این تغییر حساس و کلیدی Pivot گفته می شود.”
در بخش ابتدایی وبینار، دکتر غفاری با تاکید بر اهمیت آینده‌کاوی/ پژوهی بیان کرد:” ما در دنیایی به شدت رقابتی قرار داریم و پیش بینی آینده یکی از مهم ترین وظایف یک سازمان حرفه ای محسوب می‌شود.”
وی در ادامه از آینده پژوهی به معنای شناسایی تغییر پارادایم های غالب یاد کرد و افزود:” سبک ها و ابزارهای مختلفی برای پیش بینی آینده وجود دارد که به روزترین آن‌ها شامل: تحلیل شبکه‌های اجتماعی، تحلیل ترندها، تحلیل سناریوها، تحلیل شرایط محیطی و پیش‌بینی تکنولوژی‌های آینده می‌باشد.”
محمد غفاری پیش‌بینی آینده را پایه و اساس Pivot دانست و اظهار داشت:” دقیق شدن در نشانه ها و نشانه‌شناسی اساس تفکر آینده نگر می‌باشد.”
غفاری یادآور شد:” دنیای امروز نیازمند هوشمندی و تمرکز ۲۴ ساعته بر روی کسب وکار است، مواجه با بحران‌های متفاوت، ضرورت آموختن و پیاده‌سازی روش‌های مدیریت بحران را ایجاب می‌کند.”
وی با تشریح و بررسی چرخه رشد کسب وکار گفت: ” در بهترین نقطه سازمان، به فکر تغییر باشید. کسب‌وکارهای موفق در دنیا، در نقطه اوج خود، تغییر را اجرا می‌کنند. زیرا در نقطه اوج، احتمال افت و سقوط کسب وکار بسیار بالاست.”
مدرس وبینار به تغییر در بازار، سازمان و استراتژی اشاره کرد و در تکمیل آن افزود:
” تغییر در بازار شامل موقعیت برند، بازار هدف و مدل ۷P ، تغییر در سازمان شامل ساختار سازمانی، نیروی انسانی و سبک کاری و تغییر در استراتژی شامل تغییر در BU، تغییر در اهداف و تغییر هیئت مدیره و مدیران ارشد می باشد.”
در بخش پایانی وبینار، محمد غفاری به ارائه و شرح Pivot در برندهای معروف مانند نیوشا، توییتر، استارباکس، نوکیا، نینتندو، اینستاگرام، پینترنست و دیجی کالا پرداخت.
علاقه‌مندان می‌توانند گزارش تصویری وبینار را از طریق لینک زیر تماشا نمایند.
گزارش تصویری وبینار