پیاده سازی تحریریههای نسل سوم در همشهری، حوزه ای برای حضور استارتآپها
پدرام الوندی مدیر آموزش و پژوهش و نماینده بخش تحریریه همشهری در جریان رویداد ریورس پیچ همشهری گزارشی از ظرفیت موسسه همشهری در حوزه تحریریه و محتوا ارائه داد و گفت: “ساختار کلی تحریریه شامل ۸ تحریریه مستقر، تحریریه های اداوری و مجلات، روزنامه اصلی همشهری، ضمائم روزانه و هفتگی روزنامه اصلی، ضمیمه درنگ، ضمیمه روزانه ورزشی، ضمیمه استانی روزانه، ضمیمه روزانه محله، ضمیمه هفتگی سبک زندگی روز هفتم، ضمیمه هفتگی دوچرخه، همشهری آنلاین، همشهری تیوی و … میشود. “
وی در ادامه افزود:” در حال حاضر باتوجه به بحث محتوای تجاری، همشهری تحریریه ای فعال در حوزه چندرسانه ای و هم نشریات سنتی چاپی دارد که سفارشاتی را از بیرون دریافت کرده و به فعالیت مشغول است و محتوای اختصاصی برای سازمان ها و نهادها تولید میکند. همچنین ایده همشهری مترو که سالها در همشهری دنبال میشد به تازگی شروع شده و هر هفته یک روزنامه اختصاصی برای مترو منتشر میشود. “
مدیر آموزش و پژوهش و نماینده بخش تحریریه همشهری از مباحث افت آگهی های چاپی، رشد آگهی های آنلاین، رشد و توجه به محتوا در فضای مجازی یاد کرد و افزود: ” با توجه به این مسائل احساس شد که ساختار همشهری باید توجه و تمرکز بیشتری به فضای مجازی در حوزه محتوا داشته باشد.”
ایشان در ادامه یادآور شد: “در بخش تحریریه سه موضوع پیگیری شده است که شامل بسترسازی برای تبدیل شدن به رسانه چند وجهی، توزیع قدرت محتوایی در پلتفرمهای آنلاین و چاپی، تعامل با بخش های اقتصادی روزنامه میباشد و در تلاشیم تا همه این بخشها بتوانند در بستر جدید اقتصاد رسانه بتوانند جایگاه خود را بیابند. “
الوندی به موضوع نگاه تحریریه همشهری به حوزه فناوری پرداخت و اظهار داشت: “ما در همشهری سه نسل تحریریه های ترکیبی را داشته ایم. نسل اول، تحریریه های چندگانه نسل دوم، تحریریه های متقاطع و نسل سوم نیز تحریریه های یکپارچه است. تمام نیاز فناورانه و نوآورانه ما براساس تحریریه های یکپارچه مطرح میشود. در نسل سوم تحریریه ها، واحدهای تولید محتوا، براساس خروجی مشخص به تولید محتوا خواهند پرداخت. زیرساختهای فنی و تکنیکی کار نیز در اختیار این موضوع قرار میگیرند. همشهری در تلاش است تا تحریریه های نسل سوم را پیاده کند.”
الوندی به نکات مورد توجه همشهری در داشتن تحریریه های نسل سوم اشاره کرد و گفت:” مباحث آنالیز رفتار مخاطبان، رسیدن به ابزارهای متنوع تحلیل رفتار مخاطب با هدف کاستن از مخاطبان گذری و رسیدن به مخاطب وفادار، مسیر مخاطب در سایت به منظور سنجش حضور مخاطب در فضای مجازی، ابزارهایی برای نزدیک کردن نسخه آنلاین روزنامه به سلیقه مخاطب و… از موضوعات مهمی است که صاحبان ایده میتوانند در این بخشها به ما کمک کنند.”
علاقه مندان میتوانند گزارش تصویری این بخش از رویداد را از طریق لینک زیر تماشا نمایند.