آشناسازی؛ شروعی برای موفقیت در کسب وکار
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ چهارمین نشست از سلسله نشستهای بررسی کتاب را با همکاری انتشارات ادبیان روز، چهارشنبه ۲ اسفند در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار کرد.
چهارمین نشست با محوریت ” از جذب تا قهرمان برنامهریزی و کتاب آشناسازی (Onboarding)” مورد بررسی قرار گرفت.
محمدرضا دیانتی رئیس بانک ملت شعبه دانشگاه تهران و مشاور ارشد سرمایهگذاری بخش خصوصی و مترجم کتاب، مشتری را مسئله مهمی در دنیای امروز خواند و گفت: مهم نیست چه کسب و کاری داشته باشید تا زمانی که مشتری ندارید هیچ ارائهای نخواهید داشت و آشناسازی اولین گامی است که باید در راستای جذب مشتری انجام گیرد.
دیانتی با اشاره به روند پیشرفت جوامع و تغییر مسیر فروش توضیح داد: با افزایش تولیدات و از بین رفتن انحصارها در کسب وکارها، تعریف جامعه هدف و جذب مشتری اهمیت یافت.
وی در ادامه از اهمیت حفظ مشتری صحبت کرد و با بیان اینکه هزینه جذب یک مشتری جدید به مراتب بیشتر از نگه داشتن یک مشتری قدیمی است؛ تشریح کرد: ریزش مشتری دردآور است اما وقتی بفهمید شما میتوانستید جلوی این اتفاق را بگیرید دردآورتر خواهد بود. ارائه خدمات متمایز موجب نگهداری مشتری می شود.
دیانتی موضوع شناسایی سفر مشتری را مسیر موفقیت در کسب وکار معرفی کرد و گفت: سفر مشتری دارای دو بخش خریدار و کسب وکار است. مراحل اولیه سفر مشتری شامل جذب، برقراری ارتباط، پرورش و بستن قرارداد است که در بخش سفر خریدار تعریف می شود و آشناسازی، پذیرش، گسترش و قهرمانی به کسب وکار مربوط می شود که طی کردن درست این مسیر، باعث میشود به قهرمان مشتری خود تبدیل شوید.
در ادامه این نشست؛ پنل گفت وگو با حضور میثم زرگرپور بنیانگذار پادکست ۱۰ صبح ، سعید نظاره مدیر عامل اینوآپ، فرزاد رحمانی مدیرعامل چارگون و محمدرضا دیانتی رئیس بانک ملت شعبه دانشگاه تهران و مترجم کتاب برگزار شد.
در پایان از کتاب آشناسازی رونمایی و به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان در رویداد جوایزی اهدا شد.