زاویه دید؛ محور اصلی فرایند طراحی
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ سومین نشست از سلسله نشستهای بررسی کتاب را با همکاری انتشارات آریانا قلم روز دوشنبه ۱۶ بهمن برگزار کرد.
سومین نشست با محوریت ” از ایده به کسب وکار و ارائه جعبه ابزاری متفاوت برای طراحان کسب وکار” برنامهریزی و کتاب طراحی کسب وکاری بهتر مورد بررسی قرار گرفت.
کاوه یزدیفرد؛ مدیر عملیات شتابدهنده آواتک از اهمیت تعریف زاویه دید برای مسائل مختلف صحبت کرد و گفت: محوریت اصلی کتاب طراحی کسب وکاری بهتر، اهمیت داشتن زاویه دید (Point of view) است، هر پروژه، محصول، شرکت، تغییر و یا ایده، با زاویه دید شروع میشود.
وی با بیان اینکه زاویه دید ممکن است مبتنی بر واقعیات و یا مبتنی بر فرضیات باشد، تشریح کرد: نکته مهم این است که از زاویه دید برای ایجاد تغییر پایدار و حرکت به سمت هدف بهره ببریم و موضوع اصلی طراحی، یعنی استفاده از ابزار درست در جایگاه درست را اجرایی کنیم.
یزدی فرد در ادامه با اشاره به این موضوع که در ذهن طراحان، قصد و غایتی شکل میگیرد که بر مبنای آن جسورانه اقدام میکنند، توضیح داد: طراحی دارای هفت مشخصه اصلی است که شامل توجه به مشتری، اهمیت فکر و عمل به شیوه تصویری، ارتباط و تعامل با دیگران، داستانسرایی و به اشتراک گذاری تجارب، انجام آزمایشهای کوچک و یادگیری از آنها، پذیرش عدم قطعیت و ساده گرفتن میشود.
در ادامه این نشست، پنل گفت وگو با حضور علیرضا عظیمیپور تحلیلگر بازار سرمایه و کارشناس ارشد اقتصادی، کاوه یزدیفرد مدیر عملیات شتابدهنده آواتک و محمد گرویی؛ معاون استراتژی و سرمایهگذاری کارخانه نوآوری همآوا برگزار شد.
در پایان به قید قرعه به سه نفر از شرکت کنندگان در رویداد جوایزی اهدا شد.