۳ استراتژی که به توسعه جریان های درآمدی کسب وکارتان کمک می کند
بدون افزایش حجم کاری، درآمد خود را افزایش دهید.
در این نوشتار موریس پنینگتون، دیدگاه های کارآفرینانی که در یک نشست حضور داشتند را در ارتباط با استراتژی های مرتبط با توسعه جریان های درآمدی مطرح می کند.
یکی از کارآفرینان از تجربه ده ساله کسب وکار خود و اهمیت و جذابیت رشد جریان های درآمدی صحبت کرد. در این میان سوال شرکت کنندگان این بود که چگونه بدون اضافه کردن ساعت و حجم کار، بتوانیم جریان های درآمدی خود را بیشتر کنیم؟
قبل از پرداختن به این موضوع، ابتدا به بررسی روند مالکیت کسب وکارها در چند سال گذشته می پردازیم. مطابق با اطلاعات منتشر شده در سایت Fundera، کسب وکارهای کوچک (کسب وکارهایی با نیروی انسانی کمتر از ۵۰۰ نفر) ۹۹.۷ درصد از کل کسب وکارهای آمریکا را تشکیل می دهند و این یعنی ۴۴ درصد از اقتصاد آمریکا را شامل بوده و فعالیت اقتصادی آن ها مجموعا ۹.۴ تریلیون دلار می باشد.
همچنین مطابق با اطلاعات منتشر شده توسط سازمان مدیریت کسب وکارهای کوچک و متوسط ( SBA)، نزدیک به ۲۰ درصد این کسب وکارها در سال اول شکست می خورند و تا پایان سال پنجم نزدیک به ۵۰ درصد این مشاغل دیگر وجود ندارند. به طور خلاصه شروع یک کسب وکار بسیار ساده تر از نگهداشت و حفظ آن است.
با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که داشتن جریان های درآمدی متعدد می تواند به حفظ فرصت های اقتصادی کمک کند. در این نوشتار به بیان ۳ استراتژی که به توسعه جریان های درآمدی منجر می شود، می پردازیم.
شیوه های کسب درآمد غیرفعال را بدون آنکه از صفر کاری را شروع کنید، شناسایی کنید.
نکته کلیدی این رویکرد؛ شناسایی و کشف فرصت های در میان فعالیت ها و خدمات ارائه شده کسب وکارتان است. برای مثال ممکن است در کسب وکارتان یک محصول/ خدمت اولیه و در سطح ساده و یک محصول/ خدمت در سطح عالی ارائه دهید. می توانید از خود بپرسید که آیا امکان ایجاد و ارائه محصول/ خدمتی مابین این دو سطح وجود دارد که بتواند نیاز افراد در این سطح را مرتفع کند؟
محصولات و خدمات خود را دست کم نگیرید و برای بازاریابی آن ها اقدام کنید.
برای معرفی و بازاریابی یک محصول/ خدمت توسعه یافته جدید، زمان و انرژی زیادی صرف پیام، تماس و ایجاد منبع فروش می شود. پس ضروری است که درونیات مخاطب خود را شناسایی کنید. نیازها و مشکلات آن ها را درک کرده و سعی کنید راه حلی برای رفع نیاز و مشکلات آن ایجاد و ارائه کنید. در حقیقت باید نقاط درد مشتریان خود را شناسایی کرده و پاسخی برای این نقاط درد بیابید.
بدین ترتیب علاوه بر کسب مولفه های ایجاد ارتباط موثر، پایگاه مشتریان داخلی خود را نیز شکل خواهید داد.
پیشنهادات کسب وکاری خود را بدون صرف زمان زیاد، توسعه دهید.
ممکن است در کسب وکار خود به شدت مشغول فعالیت باشید و قصد افزودن محصولات و یا خدمات دیگری را نداشته باشید و یا به اصطلاح نخواهید بشقاب غذای خود را گسترش دهید.
در این مواقع ساده ترین راه شناسایی فرصت های مرتبط با افزایش درآمد کسب وکار این است که مغز خود را خالی کنید و یا به اصطلاح brain dump داشته باشید. تکنیک خالی کردن مغز، رکورد کردن و یا نوشتن همه افکار، ایده ها، عقاید، نظرات و همینطور احساسات و عواطف هست. پس از نوشتن، می بایست به دسته بندی نوشته های خود بپردازید و سپس یک تجزیه و تحلیل از نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای خود انجام دهید. در پایان به اقدامات قابل اجرایی که منجر به افزایش درآمد کسب وکارتان می شود، دست خواهید یافت.
هنگامیکه به جمع آوری فهرست نقاط قوت و ضعف خود فکر می کنید و در عین حال حداکثر کردن فرصت ها و حداقل سازی تهدیدات را مورد توجه قرار می دهید، دیگر جریان های درآمدی کسب وکارتان آشکار می شود. در واقع شما با ساده سازی عملیات جاری خود و بدون انجام تلاش فیزیکی ،توانسته اید بازارها، مشتریان و دیگر جریان های درآمدی را شناسایی کنید.
منبع
https://www.entrepreneur.com/article/416611
ترجمه شده توسط زهرا سلیمان زاده کارشناس روابط عمومی