ناحیه نوآوری تهران

این ناحیه پررنگ‌ترین سطح تجمع کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور سرمایه‌گذاران را در قلب شهر تهران ایجاد می‌نماید. پیشران اصلی در این ناحیه، دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌باشد که سعی می‌نماید با حضور بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و اداره شهر تهران،نظیر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت عتف و استانداری و شهرداری شهر تهران با شبکه‌سازی و تمرکز بر ویژگی‌های مطلوب شهرنشینی و با مشارکت‌های اجتماعی ، فضایی پرجنب و جوش را برای ساکنین آن فراهم نماید.

ناحیه نوآوری تهران پاسخ به نیاز نسل کنونی و آتی شهروندان شهر تهران خواهد بود که علاوه بر توسعه و رونق کسب و کار بتوانند زندگی شهروندی مناسبی داشته باشند.

در ناحیه نوآوری تهران، دانشگاه تهران به عنوان مرجع و مهد حضور نخبگان علمی و پژوهشی کشور و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به عنوان محل حضور کارآفرینان و نوآوران از افراد صاحب ایده تا شرکت‌های نوپا، متوسط، شرکت‌های بزرگ،کارفرمایی و تمامی سرمایه‌گذاران در کنار مجریان اداره شهر تهران سعی خواهند نمود با ارائه امکانات و خدمات تخصصی، زندگی پایدار، سبز و هوشمند را به شهروندان این ناحیه ارائه نمایند.

زندگی پایدار: زندگی پایدار شیوه‌ای از زندگی است که شامل کاهش استفاده فردی از منابع زمین، به حداقل رساندن ضایعات و تکیه بر منابع تجدید‌پذیر انرژی می‌باشد و نشان می‌دهد انتخاب سبک زندگی ما، چگونه بر دنیای اطرافمان تأثیر می‌گذارد که رابطه‌ای مستقیم بین محیط زیست، اقتصاد و جامعه را برقرار می‌نماید.

زندگی سبز: در زندگی سبز تلاش خواهد شد با مدیریت در سه بخش آب، انرژی و پسماند، بهره‌وری و استفاده از منابع برای شهروندان حال و آتی شهر مدیریت شود.

زندگی هوشمند: در زندگی هوشمند با استفاده از خدمات هوشمند برای شهروندان نظیر سلامت هوشمند، حمل و نقل هوشمند و تولید هوشمند و غیره سعی خواهد شد علاوه بر استفاده شهروندان از فناوری‌های روز، شهر تهران از یک شهر معمولی به یک شهر هوشمند تبدیل شود.

محدوده ناحیه نوآوری تهران

مساحت ناحیه نوآوری دانشگاه تهران ۸۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است، این محدوده جغرافیایی در حد فاصل بزرگراه شهید حکیم در شمال، بزرگراه شهید چمران در غرب، بزرگراه شهید گمنام و خیابان شهید مطهری در جنوب، بزرگراه شهید مدرس در شرق قرار گرفته است.

شهر دانش دانشگاه تهران نیز که جز ناحیه نوآوری تهران می‌باشد در محدوده جغرافیایی حد فاصل بلوار کشاورز در شمال، خیابان کارگر در غرب، خیابان انقلاب در جنوب و خیابان وصال در شرق است. مساحت این ناحیه حدود ۵۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

خدمات ناحیه نوآوری تهران

  1. ارتباط با صنعت
  2. راهبری و منتورینگ
  3. نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی برای شرکت‌ها
  4. ثبت و حمایت از اختراعات و مالکیت فکری
  5. بین المللی سازی
  6. تجاری‌سازی محصولات
  7. هم‌افزایی و هم‌آفرینی با شرکت‌های همجوار
  8. فضای کار اشتراکی
  9. ارتباط و حضور در رسانه
  10. توسعه بازار
  11. خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی
  12. بازاریابی و تبلیغات یکپارچه

ارتباط با ناحیه نوآوری تهران

متقاضیان می‌توانند جهت ارتباط با کارشناسان ناحیه نوآوری تهران با شماره ۸۸۲۲۰۷۰۰ الی ۴ داخلی ۱۸۰ تماس حاصل نمایند.

آدرس: تهران خیابان کارگر شمالی، خیابان فرشی مقدم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ساختمان شماره یک، طبقه اول