یارانه تجاری سازی؛ اهرم انتقال فناوری

یارانه تجاری سازی؛ اهرم انتقال فناوری

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در روز دوم نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، فن بازار وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، کارگاه انتقال تجربه و پنل یارانه تجاری سازی ۱۴۰۱ در غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر امیر حمیدی مدیرعامل شرکت ایده نو فارمد و مدرس کارگاه انتقال تجربه به شرح مطالب و تجربیات خود در زمینه مسیر موفقیت شرکت،راهکارهای حل مشکلات قانونی و کسب وکاری، راهکار رشد و پیشرفت در مسیر کسب وکار پرداخت.

پنل تخصصی یارانه تجاری سازی با حضور مهندس محسن دیندار رییس گروه تجاری سازی فناوری وزارت عتف و دکتر مریم حسنوند رییس اداره تجاری سازی و خدمات تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از مدیران عامل شرکت ها برگزار شد.

دکتر حسنوند رییس اداره تجاری سازی و خدمات تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به ارائه گزارشی در خصوص طرح های دریافتی مربوط به یارانه تجاری سازی پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۳۶ طرح دریافت شده که ده حوزه رایانه و فناوری اطلاعات، معدن و عمران، الکترونیک، ابزار دقیق، انرژی های تجدید پذیر،مکانیک و تاسیسات، مهندسی پزشکی، ماشین آلات و کشاورزی، صنایع نفت و گاز، آموزش و خدمات، مواد پیشرفته و غذایی و بهداشتی را پوشش می دهد.

وی در ادامه افزود: بیشترین طرح های دریافت شده مربوط به بخش های فناوری اطلاعات، مکانیک و تاسیسات و آموزش و خدمات می باشد.

مهندس محسن دیندار رییس گروه تجاری سازی فناوری وزارت عتف به توضیح این طرح پرداخت و گفت: یارانه تجاری سازی یک حمایت بلاعوض است که از جانب وزارت عتف به قراردادهایی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار منعقد شود، تعلق می گیرد.

مهندس دیندار ادامه داد: سقف این حمایت ها ۵۰۰ میلیون تومان است، و طرح ها با توجه به شاخص های تعریف شده، ارزیابی و بررسی می‌شوند، این حمایت به عنوان اهرم عمل کرده تا انتقال فناوری، مشارکت و سرمایه گذاری در این نمایشگاه انجام شود. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دبیرخانه این طرح می باشد.