پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ حلقه ارتباطی صنعت با دانشگاه

دکتر مریم حسنوند رییس مرکز تجاری سازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت وگوی اختصاصی با رسانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران از ایجاد ارتباط و همکاری با مجموعه سازه گستر ساپیا صحبت کرد و گفت: در راستای همکاری با شرکت سازه گستر سایپا در تلاشیم تا با برنامه ریزی و ایجاد بستری مناسب در جهت ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت گام برداریم.

دکتر حسنوند در ادامه افزود: در پی برنامه ریزی های انجام شده، برگزاری رویداد ریورس پیچ در جهت رفع چالش ها و نیازهای مجموعه سازه گستر سایپا و همچنین اجرای تورهای بازدید با هدف ایجاد ارتباط دانش با صنعت در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز تجاری سازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به چگونگی برگزاری رویداد ریورس پیچ گفت: در چنین رویدادی، ابتدا نیازها و چالش‌های مجموعه سازه گستر سایپا گردآوری و به پارک علم و فناوری اعلام می شود، سپس رویدادی توسط این سازمان برنامه ریزی و برگزار خواهد شد که طی آن نوآوران، واحدهای فناور و دانش بنیان حضور یافته و در نهایت راه حل های این گروه از افراد در خصوص چالش‌ها و نیازها جمع آوری و به مجموعه سازه گستر سایپا ارائه می شود. در واقع خروجی چنین رویدادی، راه حل های فناورانه است که می تواند منجر به حل چالش ها و نیازهای اعلام شده از سوی سازه گستر سایپا باشد.

وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری حلقه ارتباطی میان دانشگاه و صنعت به شمار می رود، خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا صاحبان ایده و واحدهای فناور و دانش بنیان را به صنعت نزدیک کنیم.

حسنوند در خصوص سرمایه گذاری نیز توضیح داد و افزود: فرصت سرمایه گذاری شرکت سازه گستر سایپا بر تیم ها، واحدهای فناور و دانش بنیان فعال در حوزه قطعات خوردو عضو و مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز وجود دارد که این موضوع می تواند حلقه وصل صنعت و دانشگاه محسوب شود .

وی در پایان به موانع و مشکلات ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یک سازمان اجرایی در دانشگاه تهران محسوب می شود؛ در مواردی در جریان ارتباط گیری با صنعت با مشکلاتی روبه رو می شدیم اما خوشبختانه در نگرش مدیریت جدید پارک علم و فناوری در تلاشیم تا این موضوع رفع شود و بتوانیم پروژه های مختلف از سوی صنعت برای اجرایی شدن و تعامل بیشتر با سرمایه گذاران بخش صنعت را داشته باشیم.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از تاریخ ۹ الی ۱۲ آبان در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.