تبدیل علم به ثروت رسالت پارک علم و فناوری / پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دبیرخانه کمسیون ملی جایزه بین‌المللی فناوری و نوآوری یونسکو/

تبدیل علم به ثروت رسالت پارک علم و فناوری / پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دبیرخانه کمسیون ملی جایزه بین‌المللی فناوری و نوآوری یونسکو/

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری  با عنوان سال تولید، دانش بنیاد و اشتغال آفرین گفت؛ این سازمان با همکاری رئیس دانشگاه تهران و هیأت رئیسه در راستای برنامه ریزی و اجرای فرآیندهای مرتبط با تحقق این شعار گام های موثری برداشته است.

دکتر علی اسدی با بیان اینکه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری یکی از مهم ترین گام های برنامه ریزی شده در خصوص تحقق شعار سال می باشد عنوان کرد؛  در این راستا دو پردیس علم و فناوری شهید چمران اشتهارد افتتاح و پردیس شهید علی محمدی برنامه ریزی و آماده افتتاح شده که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مناطق موثر در جهت توسعه زیست بوم فناوری واقع شده است و این موارد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده است.

وی گفت:یکی از سیاست‌های دانشگاه حمایت از ایده‌ها و هسته‌های نوآور و استارتاپ های دانشجویی است و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که نباید به حال خود رها شوند و در جهت تبدیل علم به ثروت، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از پایانامه هایی که قابلیت تبدیل شدن به ایده و فناوری دارند حمایت می شود.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قطب شبکه سازی سرمایه گذاران در کشور خواهد شد .

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی برای راه اندازی شبکه سرمایه‌گذاری در این پارک خبر داد و گفت: برای این منظور نشست‌هایی برای پیوند سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران نیز برگزار شده است.

وی افزود؛ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هاب مرکزی برای ارتباط بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذار در زمینه علم وفناوری می‌شود.

اسدی با بیان این که اداره تجاری‌سازی برای ارایه خدمات تجاری‌سازی راه‌اندازی شده است و شبکه سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری روی توسعه محصول کمک می کند، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با راه اندازی شبکه سرمایه گذاری، قطب پارک های علم و فناوری سراسر کشور برای برقراری ارتباط و شبکه سازی سرمایه‌گذاران می شود.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال دیپلماسی دانش بنیان هستیم تا بتوانیم فعالیت‌های پارک را بین المللی کنیم عنوان کرد؛ شرکت‌های دانش‌بنیان توان بالایی در تولید محصولات فناورانه و رقابتی دارند و می توانند با سایر محصولات خارجی رقابت کنند برهمین اساس در تعامل با کشورهای منطقه و تاکنون در این راستا استقبال خوبی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: هفته آینده میزبان سفیر ونزوئلا در پارک خواهیم بود تا هماهنگی لازم را برای ایجاد پارک مشترک دانشگاه تهران و ونزوئلا انجام دهیم. همچنین دو تن از روسای دانشگاه های عراق با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، آمادگی خود را برای ایجاد شعبه ای از پارک دانشگاه تهران در دانشگاه های عراق یا حتی راه اندازی پارک مشترک بین دانشگاه های عراق و دانشگاه تهران اعلام کردند و از سوی دیگر با دانشگاه مسکو نیز در حال رایزنی هستیم تا دیپلماسی فناورانه را توسعه دهیم.

اهدای نخستین جایزه ملی یونسکو در آذر ماه سال ۱۴۰۲ / پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دبیرخانه کمسیون ملی یونسکو

دکتر اسدی خاطرنشان کرد؛  دبیرخانه جایزه فناوری و نوآوری یونسکو تابستان امسال با همکاری دانشگاه تهران، وزارت علوم و کمیسیون ملی یونسکو در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران راه اندازی شد که علاوه بر اینکه  پیشرفت کار خوب بوده است در حال حاضر در  حال صدور احکام شورای سیاست‌گذاری جایزه فناوری و نوآوری توسط وزیر علوم هستیم که امید است آذر ماه سال آینده شاهد اهدای اولین جایزه علم و فناوری و نوآوری یونسکو در ایران باشیم و سال های آینده آن را به صورت بین المللی برگزار کنیم. جایزه علم و فناوری و نوآوری برای سال اول ملی خواهد بود و از سال های بعد هر دو سال یک بار اعطا خواهد شد.

علی اسدی در ادامه در خصوص یارانه تجاری سازی گفت: یارانه تجاری سازی با همکاری و حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در اختیار سرمایه‌گذار و سرمایه پذیر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه تجاری سازی از طریق حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می گیرد اما کارگزاری آن با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است و لازم به ذکر است در جهت تشویق سرمایه گذار ۵۰ درصد این یارانه به سرمایه گذار و ۵۰ درصد مابقی به شرکت دانش بنیان متقاضی جذب سرمایه تحویل می شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تضمین کننده تعهدات شرکت های دانش بنیان است افزود: این صندوق به عنوان تسهیلات دهنده و تضمین کننده تعهدات شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکنون قریب به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تضامین را برای حمایت از شرکت دانش بنیان داشته است.

اسدی در ادامه درباره اقدامات پارک برای توسعه فضای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای فضای این شرکت‌ها در پارک دانشگاه تهران از سال ۱۴۰۱ دو برابر شده است.

وی همچنین ادامه داد، بسیاری از شرکت ها برای استقرار خود مشکل فضا دارند که در حال آماده سازی فضاهایی برای استقرار آنها هستیم.

اعلام آمادگی ۴۵۰ شرکت فناور برای عضویت و استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران /

اسدی عنوان کرد؛  در فراخوان استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان که در تابستان اعلام شد حدود ۴۵۰ شرکت برای عضویت در پارک اعلام آمادگی کردند که از تابستان امسال تا کنون پرونده ۱۵۰ شرکت  بررسی شده است و  جلسات ارزیابی و پذیرش به صورت فوق العاده در حال برگزاری است .

وی یادآور شد: شرکت‌های متوسط تا صد میلیون تومان و شرکت های بزرگ تا ۴۰۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات کم بهره دریافت کنند. همچنین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تضامین لازم را برای حمایت از پروژه های این شرکت ها بر عهده می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ۲۵۰ شرکت در پارک تهران مستقر هستند و در مجموع اشتغالزایی این پارک ۶ هزار نفر بوده است.