بازدید دانشگاه صنعت نفت از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای آشنایی با عملکرد مراکز نوآوری و کارآفرینی

نشست مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با دانشگاه صنعت نفت برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر هادی غفوریان یاور پناه معاون اجرایی و فنی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر محمدرضا شکوهی عضو هیات علمی دانشکده نفت تهران، دکتر عسگر خادم وطنی عضو هیات علمی دانشکده نفت تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه صنعت نفت روز یکشنبه ششم شهریور ماه برگزار شد.

دکتر عسگر خادم وطنی عضو هیات علمی دانشکده نفت تهران با اشاره به افتتاح چهار مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه صنعت نفت گفت: این مراکز نوآوری به علت پراکندگی جغرافیایی در چهار دانشکده دانشگاه صنعت نفت ایجاد شده اند که نقطه آغازی برای فعالیت دانش بنیانی به شمار می روند. این مراکز نوآوری در دانشکده‌های نفت آبادان، اهواز، تهران و محمودآباد تاسیس شده اند.

دکتر خادم وطنی از ضرورت آشنایی با فعالیت های مراکز نوآوری و کارآفرینی صحبت کرد و افزود: این جلسه و بازدید به منظور آشنایی با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بهره مندی از تجارب این سازمان برنامه ریزی شده است.

دکتر هادی غفوریان یاورپناه معاون اجرایی و فنی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به سابقه فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: این مجموعه فعالیت خود را از سال ۸۲ و با مرکز رشد آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان بزرگترین پارک دانشگاهی و پارک شهری کشور شناخته می شود.

وی در ادامه با بیان هدف استقرار ۲۰۰۰ واحد و هسته فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: طی فعالیت های چند ماه اخیر، تعداد شرکت های عضو و مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به ۲۶۰ واحد فناور و شرکت افزایش پیدا کرده است، همچنین بیش از ۵۰۰ هسته فناور در پارک علم و فناوری حضور دارند.

دکتر غفوریان در خصوص زنجیره ارزشی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: این زنجیره ارزشی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طراحی شده است، از مسئله یابی تا خلق ثروت را پوشش می دهد.

وی در ادامه افزود: در حوزه راه اندازی و آغاز به کار مراکز نوآوری دانشگاه صنعت نفت آمادگی داریم تا تجربه های خود را در اختیار این مجموعه قرار دهیم.

مهندس میثم یوسفی رییس مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به شعار سال و تاکیدات پیرامون تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: همواره بیانات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری را در نظر داشته ایم، ایشان به تکمیل زنجیره علم و فناوری تاکید ویژه‌ای دارند.

مهندس یوسفی به ارائه تعریف مجموعه IASP (مجموعه جهانی پارک های علم و فناوری) از پارک علم و فناوری پرداخت و افزود: پارک علم و فناوری سازمانی است که توسط متخصصین مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت با ارائه فرهنگ نوآوری و رقابت‌پذیری کسب‌وکارهای مبتنی بر دانش است.

وی در ادامه به توضیح تاریخچه فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بازمهندسی فرآیندهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت پویایی بخش پژوهش و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه نشست شرح کاملی از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ارائه و به پرسش های مدیران و کارشناسان دانشگاه صنعت نفت پاسخ داده شد.