75b27fb944f19c502be5bf119be7d27d

کسب وکارها به اندازه تیمشان قوی هستند.

تنها موضوعی که در همه فعالیت های کاری می توان آن را مشاهده کرد این است که کسب و کار شما در هر حوزه ای که باشد، به افرادی نیاز دارید که به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنند و بهترین عملکرد را در انجام فرآیندهای کاری شما از خود برجای بگذارند . اینجا است که مفهوم گروه کاری یا همان تیم کاری معنا پیدا می کند. برای تشکیل یک تیم قدرتمند که حامی کسب وکار شما باشد و به رشد کسب وکارتان کمک کند، باید شش گروه شخصیتی را مورد توجه قرار دهید.

اعضای تیمتان بایستی میانه خوبی با یکدیگر داشته باشند، تقویت کننده نقاط قوت یکدیگر و متعادل کننده نقاط ضعف همدیگر باشند. چند نوع گروه شخصیتی اصلی وجود دارد که هر صاحب کسب وکاری بایستی به دنبال این نوع افراد در کارمندان فعلی یا بالقوه خود باشد. مدیران اثربخش می دانند چگونه این تیپ های متفاوت شخصیتی را در یک تیم کنار یکدیگر قرار دهند تا به نتایج پایدار دست یابند. کسب وکارهای مستقل به اندازه اعضای تیمشان قوی هستند. باید بدانید به عنوان صاحب یک کسب وکار، حتی اگر هم بخواهید، نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید.

داشتن یک تیم مقتدر که حامی کسب وکارتان باشد، به شما اجازه می دهد تا با ترکیب نقاط قوت و استعدادهای اعضای تیم، تجارتی بهتر و قوی تر داشته باشید.  یک تیم کسب وکاری حمایتگر و قوی برای دستیابی به حداکثر پتانسیل رشد و موفقیت به حضور چند گروه شخصیتی اصلی نیاز دارد. در این مقاله به شرح این موضوع می پردازیم.

رویاپردازان

هر تیمی به یک فرد بسیار بسیار خوش بین که رویاها و آرزوهای بزرگ برای شرکت در سر دارد، نیاز دارد. آن ها به شما کمک می کنند تا به اهداف بلندپروازانه خود برسید و وقتی کارها سخت و دشوار می شوند، به فعالیت خود ادامه دهید. احتمالا برای کارمندانتان این به یک عادت تبدیل می شود که بر کارهای روزانه یا هفتگی خود تمرکز کنند تا اهداف ماهانه یا فصلی شان محقق شود. در این میان داشتن روحیه عالی و حفظ آن برای یک کسب وکار ضروری است تا یادآور رویاهای بزرگ و آینده روشن کسب وکار باشد.  چنین یادآوری های مثبت و انگیزه بخشی به وظایف کاری معنای بیشتری می بخشد و به دیگر اعضا انگیزه می دهد. اگر در تیمتان فردی رویاپرداز ندارید، به دنبال یک شخصیت تشویق کننده باشید.

مجریان و عملگرایان

وجود رویاهای بزرگ برای هر کسب وکاری ضروری است، اما به همان اندازه وجود یک فرد اجرایی که برنامه های بزرگ را به برنامه های عملی تبدیل کند، ضروری است. این عضو عالی تیم در عملی کردن آنچه در جلسات گفته می شود و بر آن توافق حاصل می شود، نقش موثری ایفا می کند و قادر است مکالمات و توافقات را به وظایف کاری تبدیل کند. ممکن است در کسب وکار شما چنین شخصی به عنوان یک مدیر پروژه حضور داشته باشد. به یاد داشته باشید که از آن ها در فرصت های بزرگتر و نقش های اصلی رشد کسب وکار خود بهره ببرید. از آن ها کمک بخواهید تا رویای کسب وکار شما را به برنامه عملی سالانه تبدیل کنند.

کارشناسان داده

به طور کلی مشاغل کوچک بایستی به سمت عملیات داده محور و اطلاعات بروند. اطمینان حاصل کنید که کسب وکارتان با حضور کارشناس داده در مستقیم ترین و هموارترین مسیر خود قرار دارد. موضوعات و نکات متفاوت بسیاری در مبحث داده به ویژه در فضای دیجیتال وجود دارد، اما کدام یک از موضوعات برای کسب وکار شما، اهداف شما و صنعتی که در آن حضور دارید، مهم تر است؟!!! کارشناس داده، صرفا به جمع آوری داده نمی پردازد. آن ها عاشق داده ها هستند و می توانند پیچیدگی های نقاط قوت و ضعف داده ها را درک کنند، همچنین ارتباط میان داده ها را به خوبی نشان دهند. اگر به دنبال یک کارشناس داده هستید، علاوه بر پیشینه کاری او، میزان علاقه و اشتیاق وی را نیز در نظر بگیرید. این روزها شاهدیم که هر کارشناس داده خبره ای، از هوش نرم افزاری و دیجیتالی نیز برخوردار است. امروزه صنعت کسب وکار شما مهم نیست، بلکه داده ها کلید رشد شما هستند.

خالقان ارتباط که لبخندی دوستانه بر چهره دارند

هنوز مردم و مشتریان پایه و اساس اکثر مشاغل هستند. یک لبخند دوستانه برای کاربران، همکاران و شرکای کسب وکاری ضروری است. ربات ها یا سیستم های خودکار، هرگز نمی توانند تنش را کاهش دهند یا رابطه ای پایدار از طریق یک لبخند خلق کنند. می توانید از چنین شخصی به عنوان سخنگو، نماینده بخش خدمات مشتریان یا عضو دائمی جلسات بهره ببرید. این عضو اصلی تیم با خلق ارتباط فرد به فرد، به رشد کسب وکار شما کمک می کند. بدون یک لبخند دوستانه، یک تیم ایجاد نخواهد شد.

مهم نیست از کجا این افراد کلیدی را می یابید، با کمی آموزش و توجه فردی می توانید اعضای تیم خود را به رهبرانی قدرتمند برای کسب وکارتان تبدیل کنید.

اطلاع رسان ها

امروزه از منظر حرفه ای، ارتباطات یک مهارت اساسی محسوب می شود.  هر کسب وکاری به یک رابط و اطلاع رسان توانمند نیاز دارد که قادر باشد چشم انداز و ارزش پیشنهادی هر کسب وکار را به جهانیان نشان دهد. اطلاع رسانی می تواند از طریق ارتباطات فردی و همچنین از مجرای محتوای دیجیتال صورت بگیرد. مهارت های ارتباطی قوی، نشانه حضور یک متفکر منتقد است و حضور چنین شخصی در تیمتان، مسیر رسیدن به اهدافتان را بسیار آسان می کند. ممکن است شما استارت آپی داشته باشید که واقعا بتواند دنیا را تغییر دهد. اما مفاهیمی که آن را هدایت می کنند پیچیده و مبهم باشند، در این صورت باید بدانید جلب نظر دیگران دشوار می شود.

داشتن فردی توانمند به عنوان یک اطلاع رسان و رابط در تیم کسب وکاریتان ضروری است و حمایت از ایده و ارزش پیشنهادی شما در برابر سرمایه گذاران را به دنبال دارد.

مشکل گشاها و پاسخ دهندگان به مسائل

این گروه از افراد در عین شباهت به شخصیت عملگرایان، ویژگی های متمایزی نیز دارند. عملگرایان متعهد به هدایت تیم برای رسیدن به اهداف از قبل پیش بینی شده هستند، اما حلال مسائل، در زمانی که شرایط به صورت برنامه ریزی شده نمی باشد، وارد عمل می شوند. هر کسب وکاری در مسیر خود با مسائل و مشکلاتی مواجه می شود.

مهم است که که در تیمتان فردی حضور داشته باشد که در شرایط سخت نیز در پی رونق و موفقیت است و قادر به هدایت کسب وکار در مواقع بحرانی است. این فرد به تیم کمک می کند تا در زمانی که همه لیوان را خالی می بینند، نیمه پر لیوان را ببینند. در واقع آن ها به جای تمرکز بر نقاط منفی، به فرصت های بالقوه در یک موقعیت توجه می کنند و به تیم کمک می کنند تا از چالش ها عبور کنند. یافتن افراد توانمند در این حیطه دشوار است، بنابراین اگر کسی را در این زمینه یافتید، وی را حفظ کنید. هنگام مصاحبه با متقاضیان، درباره مشکلاتی که در موقعیت هایی در گذشته تجربه کرده اند، بپرسید. پاسخ دهندگان خوب کسانی هستند که می توانند به صورت شفاف نقاط قوت خود را شرح دهند و نحوه برخورد خود با مسائل و مشکلات را بیان کنند.

مترجم: زهرا سلیمان زاده کارشناس روابط عمومی

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.