پارک های علم و فناوری؛ ارائه کننده اندیشه های خلاقانه جوانان کشور

پارک های علم و فناوری؛ ارائه کننده اندیشه های خلاقانه جوانان کشور

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، فن بازار وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با حضور دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، دکتر محمدرضا نقوی مدیر کل سیاست گذاری و توسعه پژوهشی دانشگاه تهران، دکتر علیرضا بدیعی مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه تهران و جمعی از معاونین و مدیران و کارکنان روز سه شنبه ۲۲ آذر در غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به نمایشگاه و حضور پرثمر گروه های مختلف جامعه در آن گفت: ضروری است تا موضوع “آسیب شناسی نمایشگاه” نیز مورد بررسی قرار گیرد، تا بتوان ارتباط موثری میان نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، فن بازار و دانشگاه ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: برگزاری تورهای دانشجویی، دانش آموزی و اساتید باید در دستور کار قرار گیرد، تا علاوه بر بازدید از غرفه ها، ارتباطات موثری نیز شکل گیرد.

دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه چشم امید کشور به مجموعه های دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران است، گفت: دولت سیزدهم در مسائل مربوط به حوزه دانش بنیان عزمی جدی دارد، دستاوردهای جوانان کشور بسیار افتخارآفرین است و تربیت یافتگان دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه مادر، امروز می توانند به حل مسائل کشور بپردازند.

دکتر سلاجقه با اشاره به اینکه دست نیاز دولت سیزدهم به سوی دانشگاه است، خاطر نشان کرد: با تصویب قانون جهش تولید و ابلاغ آیین نامه آن در تلاشیم تا تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری کشور را عملی کنیم و به جوانان فرصت حضور و فعالیت بدهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: پارک های علم و فناوری عصاره تفکرات و اندیشه های خلاقانه جوانان را عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فوق العاده ای در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ما پذیرای اندیشه ها، خلاقیت ها و نوآوری ها که می تواند به حل مسائل و مشکلات کشور بیانجامد، هستیم.

همچنین در روز آخر نمایشگاه، دو کارگاه آموزشی آشنایی با متاورس و وب ۳.۰ و کارگاه آموزشی مالکیت فکری نیز برگزار شد.

دکتر مصطفی مرشدی در کارگاه آموزشی آشنایی با متاورس و وب ۳.۰ به بیان مطالبی در ارتباط با آینده اینترنت و تأثیر آن بر کسب و کارها، تعریف متاورس تعریف وب۳.۰، تکنولوژی های سازند ه متاورس و وب۳.۰ ، معماری های مختلف متاورس پرداخت.

در کارگاه آموزشی مالکیت فکری، دکتر نجفی به تشریح مطالب و نکاتی با محوریت حمایت حقوقی از دستاورهای خلاقانه و فکری در استارتاپ‌ها و شرکت های دانش بنیان، حقوق و تکالیفت دارنده علامت تجاری ، حفظ اسرار تجاری کسب و کار در پرتوی قوانین مالکیت فکری، نقض حقوق ناشی از حق اختراع پرداخت.

باید افزود شرکت اندیشه سازان سلامت پارسیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان واحد فناور برتر انتخاب و اولین شناسنامه ثبت مالکیت معنوی فناوری را دریافت نمود.

همچنینن غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان غرفه برتر نمایشگاه انتخاب شد.