خلق ارزش و ثروت آفرینی با پیاده سازی اصول مارکتینگ پلنینگ
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ پنجمین نشست از سلسله نشستهای بررسی کتاب را با همکاری انتشارات ادیبان روز، شنبه ۱۲ اسفند در شعبه مرکز نوآوری دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار کرد.
در این نشست کتاب مارکتینگ پلنینگ مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر شیرین محمدخان معاون پژوهشی و فناوری دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران و سرپرست مرکز نوآوری دانشکده جغرافیا، مارکتینگ پلنینگ را یکی از حلقههای گمشده ارتباط میان صنعت و دانشگاه خواند و گفت: دانشجویان علم را فرا میگیرند و ضروریست تا برای دانش و حوزه فعالیت خود، بتوانند بازار پیدا کرده و بهترین شکل ممکن محصول و یا خدمت خود را ارائه کنند.
دکتر محمدخان، برگزاری سلسله نشستهای بررسی کتاب توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را فعالیت نوآورانه دانست و خاطر نشان کرد: این نشستها به آگاهی بخشی و آموزش منجر شده که با معرفی و بررسی کتابهای اثربخش، به تکمیل خلاهای چرخه آموزش کمک میکند.
دکتر سهیل نجات؛ معاونت مارکتینگ هلدینگ توسعه خرده فروشی پارس آریایی و یکی از مترجمین کتاب مارکتینگ پلنینگ؛ از اهمیت موضوع مارکتینگ پلنینگ صحبت کرد و گفت: مارکتینگ پلنینگ در جوامع علمی، مفهوم خلق ارزش را تداعی میکند، به این معنا که افراد از طریق خلق ارزشی که ارائه و در اختیار دیگران قرار میگیرد، میتوانند ثروت کسب کنند.
وی در ادامه از موضوع شناسایی نیاز مشتریان صحبت کرد و افزود: کسب وکارها باید نیاز مشتریان خود را به درستی شناسایی کرده و متناسب با آن اقدام کنند، در غیر این صورت فرایند خلق ارزش به درستی اجرا نشده و به شکست کسب وکارها میانجامد.
گفتنی است در این نشست پیرامون محورهای مارکتینگ پلنینگ و الزامات آن، نقش مارکتینگ پلن در استراتژیهای بازاریابی، جایگاه مارکتینگ پلن در دانشگاه و صنعت و … صحبت و در پایان به سه نفر از شرکتکنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.