آینده خبرگزاری ها، ایجاد پلتفرم های خبررسانی است

دکتر امیر صفاری معاون مالی و بازرگانی موسسه همشهری در جریان رویداد ریورس پیچ همشهری ابتدا به این موضوع پرداخت که چه کارهایی را میتوانیم انجام دهیم فارغ از اینکه یک روزنامه هستیم و گفت: بخشی از اقدامات در راستای اصلاح فرایندها و کاهش هزینه ها صورت میگیرد، بخش دیگر از اقدامات نیز میتواند در راستای خلق ثروت یا درآمد باشد و ما در همشهری پذیرای ایده ها در هر دو این موارد هستیم.

ایشان برند همشهری را ثروت این مجموعه دانست و به دو بخش برای ایجاد کسب وکارهای موفق اشاره کرد. بخش اول توزیع است. بسترهای پخش حضوری و آنلاین پلتفرمهای توزیع ما محسوب میشوند. ما از پست سریع تر هستیم. روزانه در ۱۵۰۰ نقطه در ایران توزیع انجام میدهیم. میتوانیم روی پلتفرم توزیع همشهری و فرایندهای فعلی آن که به صورت نقطه به نقطه است بیزینس های زیادی را تعریف کنیم. دفاتر توزیع مانند warehouse هایی متمرکز و با تعداد زیاد هستند که میتوانیم از آنها به عنوان نقاط توزیع استفاده کنیم. همچنین اگر فعالان در این حوزه، ایده ها و کاربردهای دیگری برای این بخشها در ذهن دارند میتوانند آن را بیان کنند.

صفاری، همشهری را بزرگترین مصرف کننده کاغذ روزنامه در ایران دانست و گفت: باتوجه به آنکه کاغذ روزنامه در ایران تولید نمیشود و بیش از ۹۰ درصد هزینه های روزنامه همشهری، بابت کاغذ است. در حقیقت اصلی ترین مسئله ما تامین کاغذ است. از ایده های مرتبط با این حوزه نیز استقبال میشود.

وی در ادامه این نکته را یادآور شد که در تلاشیم تا کانتنت content را به connection برسانیم و افزود: باید به سمت پلتفرم های خبررسانی برویم نه تولید و ایجاد خبر و این موضوع در حقیقت آینده خبرگزاری ها و پلتفرم های خبری است.

علاقه مندان میتوانند گزارش تصویری این بخش از رویداد را از طریق لینک زیر تماشا نمایند.

گزارش تصویری همشهری، دکتر امیر صفاری