هفت ترند 01

7 ترند بازاریابی برای موفقیت در سال 2022

در گذشته بازاریابی به این معنا بود که نام خود را به گوش دیگران برسانید.
بازاریابی در سال 2022، خلق یک برند تاثیرگذار، داستان سرایی قانع‌کننده برای برند و سنجش موفقیت آن داستان خواهد بود. دیگر ایجاد یک برند و انتظار فروش کفایت نمی‌کند. تکنیک های موثر بازاریابی در گذشته به استفاده از پلتفرم های مناسب برای معرفی، تبلیغات و همچنین ساخت، اجرا و انتشار تبلیغاتی که گروه خاصی از مخاطبان را با استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ ها در رسانه های اجتماعی مورد هدف قرار می دهند، محدود می شد.

بازاریابی در سال 2022 به صاحبان کسب وکارهایی نیاز دارد که به ریسک کردن و سرمایه گذاری برای برند خود تمایل دارند، در تعامل با مشتریان آنلاین دقت بیشتری به خرج داده و شنونده بهتری هستند، و با شکست نیز مواجه شده اند. زیرا رقابت با نرخ بی سابقه ای در حال رشد است.
بازاریابی اثربخش هم به تفکر بلندمدت و هم به بردهای سریع در کوتاه مدت نیاز دارد. به همین دلیل می توان گفت داستان سرایی موثر بیش از هر زمان دیگری برای شرکت مهم خواهد بود.
در ادامه این نوشتار به هفت روند موثر موفقیت در بازاریابی در سال 2022 می پردازیم.

بازاریابی ویدیویی برای موفقیت یک برنامه بازاریابی بسیار مهم است

بازاریابی ویدیویی آینده بازاریابی است. مطابق با داده های منتشر شده و براساس آمار گوگل، پلتفرم یوتیوب بیش از هر شبکه کابلی در ایالات متحده آمریکا به افراد 18 تا 34 و 18 تا 49 سال دسترسی دارد. گزارشات آماری فیس بوک نیز حاکی از آن است که نرخ تعامل پست های ویدیویی به طور متوسط شش برابر بیشتر از پست های حاوی عکس یا لینک است. در توییتر نیز بازدید محتوای ویدیویی بیش از 160 مرتبه افزایش یافته است.
این امر برای بازاریابان به این معناست که اگر در استراتژی های خود به بازاریابی ویدیویی نپردازند، فرصت کلیدی ای تعامل و ارتباط با مخاطبانتان و ایجاد اعتماد را از دست می دهند. محتوای ویدیویی برای ایجاد ارتباط با مشتری بسیار کلیدی است. زیرا صدای انسان را در پشت برند قرار می دهد و باعث ایجاد اعتبار و وفاداری در مشتریان می شود.

بازاریابی محتوایی همچنان پادشاه خواهد بود

در سال 2022، بازاریابان باید انتظار پراکندگی در مسائل و مواجه با موضوعات جدید و شایعات بیشتری را داشته باشند و این موضوع، نفوذ و ارسال پیام های تبلیغاتی را دشوارتر از قبل می کند. بازاریابی محتوا، یکی از مهمترین ابعاد هر استراتژی دیجیتالی است. محتوا به یک روش قدرتمند برای ارتباط با مشتریان، جلب توجه و ایجاد اعتماد در ایشان تبدیل شده است. از سوی دیگر، یک محتوای بد و نامناسب یک فاجعه برای کسب وکار شما است و می تواند تصویر برند را در نظر مشتری مخدوش کرده و احساسات بد را نسبت به برند در او برانگیزد.
اما یک محتوای خوب در طول زمان، برای کسب وکار اعتبار ایجاد می کند. بدین ترتیب با دیدن و آگاه شدن از محصولات و خدمات کسب وکار شما و دریافت کوچکترین سرنخی در ارتباط با این موضوع، به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد. اگر اطلاعاتی با کیفیت پایین منتشر کنید، اعتماد مردم را نمی توانید جلب کنید و مشتریانتان در هنگام خرید به خصوص به صورت آنلاین به سمت سایت های رقیب می روند و رقبایتان جایگزین شما خواهند شد. این وجه ای از بازاریابی است که هرگز نباید آن را دست کم بگیریم. بازاریابی محتوا یکی از مهمترین جنبه های هر استراتژی دیجیتالی است و می تواند تاثیری ماندگار (چه خوب و چه بد ) بر کسب وکار شما داشته باشد. داستان سرایی موثر می تواند به صاحبان کسب وکارها کمک کند تا آن چیزی را بسازند و ارائه دهند که مشتریان در هر سطحی به داشتن آن تمایل داشته باشند. به همین دلیل بازاریابی محتوا همچنان در طول سال 2022 بسیار مهم خواهد بود.

تیم های بازاریابی بر تجزیه و تحلیل داده ها و معیارها تمرکز خواهند کرد

داشتن تمرکز عمیق و وسیع، به منظور تجزیه و تحلیل داده ها برای استفاده تیم های بازاریابی بسیار مهم است. با اجرا و به کاربردن این تجزیه و تحلیل ها،شرکت ها پول کمتری خرج می‌کنند. به همین دلیل مشخص شدن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به منظور توجیه بودجه و خرید اهمیت پیدا می‌کند. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه رفتار مشتریان خود به دست آورید تا با استفاده از آن بتوانید تصمیمات درستی برای شرکت خود بگیرید، تجزیه و تحلیل داده‌ها امریست که باید به آن توجه کنید.
بازاریابان به شیوه های مختلف می بایست به انواع داده ها و اطلاعات دست پیدا کنند تا به درستی مخاطبان واقعی خود را پیدا کرده و انگیزه آن ها را از خرید درک کنند. با وجود چنین تمرکز گسترده ای بر ارائه خدمات به مشتری، این مهم است که تیم های بازاریابی قبل از انجام هر حرکت بزرگی مرتبط با برندسازی و توسعه محصول، بدانند که مشتریان دقیقا به چه چیزی فکر می کنند و چگونه تصمیم می گیرند.

محتوای رسانه های اجتماعی برای بازاریابان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند

کانال‌های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام را اگر با روزهای ابتدایی که منتشر شده اند، مقایسه کنیم متوجه می شویم که بسیار تغییر کرده اند. مردم آنقدر سریع صفحات اینستاگرام را بالا و پایین می کنند و در آن می چرخند، که جلب کردن توجه ایشان برای برند کسب وکارتان به خصوص برای طولانی مدت، بسیار سخت است. دوره فروش سنتی و استفاده از شیوه فروش سخت در شبکه های اجتماعی مدت‌هاست که به پایان رسیده است، و امروزه بازاریابان، استفاده از رویکردهای داستان محور را جایگزین شیوه های سنتی کرده اند.
امروزه رسانه های اجتماعی رویکردی بصری پیدا کرده اند، به این معنی که برای کسب وکارها ضروری است تا تصاویر و ویدیوهای با کیفیت تولید کنند تا بتوانند توجه و علاقه مشتریان بالقوه را جلب کنند. بازاریابان باید بر خلق محتوایی جذاب تمرکز کنند، این محتوا باید به قدری جالب باشد که توسط کسانی که مشتری آن برند نیستند، نیز به اشتراک گذاشته شود.

بازاریابی کمتر به محصول می پردازد و بیشتر بر نیازهای مشتری متمرکز خواهد بود

بازاریابی در آینده به جای توجه به فروش، بر نیاز مشتریان متمرکز خواهد بود. اینترنت و بیگ دیتا (کلان داده) این امکان را فراهم می آورد که براساس فعالیت های آنلاین مشتریان، تجربیات شخصی سازی شده برای آن ها ایجاد کرد. این توانایی درک مشتریان توسط شرکتها، به خلق روابط بلندمدت تر میان شرکت و مشتریان می انجامد. با درک اینکه چه چیزی هر فرد را منحصربه فرد می‌سازد و اینکه چگونه می توانید بهترین خدمات را به آن افراد ارائه دهید، می‌توانید به مشتریان وفادارتر و همچنین فرصت های درآمدی بیشتری برسید.
برای آنکه کسب وکارها با استراتژی های بازاریابی خود بتوانند به موفقیت برسند، باید از تحت فشار گذاشتن مشتریان برای خرید محصولات دست بردارند و بر نیازها و خواسته های مخاطبان هدف خود تمرکز کنند. برای مثال، به جای تمرکز بر خلق و انتشار پیام “خرید محصول کسب وکار من”، بر ویژگی هایی تمرکز کنید که مشتری ایده آل شما به دنبال آن است. مردم می خواهند که آن ها را منحصربه فرد بدانید نه اینکه مانند یک مشتری صرف با ایشان برخورد کنید. بدین ترتیب ضروریست بازاریابان قبل از معرفی محصولات و خدمات خود، به ایجاد یک رابطه و خلق ارزش برای مشتریان تمرکز کنند. اگر به این شیوه عمل نکنید، نمی توانید مشتریان بالقوه خود را به خریدار واقعی تبدیل کنید و نرخ تبدیل کمتری خواهید داشت.

تیم های بازاریابی برای بهبود تجربه مشتریان و افزایش نرخ تبدیل با تیم های توسعه محصول همکاری نزدیک تری خواهند داشت

همکاری با تیم توسعه محصول، مزایای متعددی برای بحث طراحی و تبلیغات به همراه دارد. تیم های توسعه محصول عموما مشتاق به طراحی و ایجاد یک رابط کاربری عالی و یا ایجاد یک برنامه تحت وب هیجان انگیز هستند. آن ها اغلب بر ابعاد مرتبط با کار خود یعنی توسعه محصول تمرکز دارند. مشارکت سالم میان بخش توسعه محصول که بر تحقیق و طراحی ux متمرکز است و بخش بازاریابی که بر پیام رسانی توجه دارد، می تواند به بازاریابی موثر و کارآمد محصولات و خدمات منجر شود.
تجربه مصرف کننده در صدر فهرست الویت‌های کسب وکارها تعریف می شود و این به معنای تمرکز همه بخش ها بر ایجاد تجربه ای موثر است. هنگامی که منابع مناسبی در دسترس دارید، می توانید یک تجربه به یاد ماندنی برای مصرف کننده ایجاد کنید که منجر به افزایش آگاهی از برند و فروش بیشتر شود.

نقش های بازاریابی در حال تکامل هستند، دیگر با تبلیغ کننده صرف رو به رو نیستیم، بلکه مربیان و رهبران بازاریابی داریم

قبلا بازاریاب کسی بود که فقط به فروش محصولات می پرداخت، اما امروزه بازاریابان نقش های متفاوتی دارند. آن ها باید با مصرف کنندگان به تعامل بپردازند و آن ها را آموزش دهند، و این فراتر از تشویق آن ها به خرید محصولات است. گذر از آن نقش ساده بازاریابی و پذیرفتن نقش‌های تحول یافته ممکن است سخت باشد اما برای کسب وکار ضروری است.
همانطور که نقش بازاریابان تحول می یابد، لازم است تا نحوه نگاه آن ها به مسائل تغییر کند و پیچیدگی موضوع بازاریابی را درک کنند. بازاریابان باید مانند یک مربی فکر کنند، نه اینکه فقط به فکر فروش کالا به مردم باشند. آن ها باید زمان بگذارند و نیاز به محصولات و خدمات را در مردم ایجاد کنند. در حقیقت آن ها با آموزش و شیوه های خاص، نیاز به کالا و خدمات را ایجاد می کنند. این کار آسانی نیست اما اگر کسب وکارها می خواهند در مقابل شرکت های بزرگ با بازار بزرگتر، رقابت خود را حفظ کرده و زنده بمانند، باید به این موضوع توجه کنند.

بازاریابانی که به دنبال موفقیت در سال های آینده هستند، باید بر آموزش مشتریان خود تمرکز کنند. در دنیای امروز، مصرف کنندگان به اطلاعات علاقه نشان میدهند و فقط به دنبال یک خرید ساده نیستند. به همین دلیل شیوه فروش سنتی مناسب نیست. می توانید از این فرصت استفاده کنید و با تهیه و انتشار محتوای به جا، به مخاطبان خود آموزش داده و به سوالات ایشان نیز پاسخ دهید و به این ترتیب کسب وکار خود را متمایز سازید. به این ترتیب احتمال از دست دادن مشتریان بالقوه کسب وکارتان کمتر می شود، زیرا حس نیاز به اطلاعات در مشتریان ایجاد شده و باقی می ماند.

مترجم: زهرا سلیمان زاده کارشناس روابط عمومی

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.