DSC_0290

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ پلتفرمی برای ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در صنایع مختلف

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رویداد ریورس پیچ همشهری را با همکاری موسسه همشهری برگزار کرد.

این رویداد با حضور دکتر عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر آصف کریمی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر مشاری سرپرست موسسه همشهری، دکتر ریاضی عضو هیات مدیره موسسه همشهری، الوندی مدیر آموزش و پژوهش و نماینده بخش تحریریه همشهری، یعقوبی مدیر سازمان آگهی ها و نیازمندی‌های موسسه همشهری، دکتر ملکی معاون بازاریابی و توسعه سازمان نیازمندی‌ها، دکتر صفاری معاون مالی و بازرگانی موسسه همشهری، واحدی معاون چاپ موسسه همشهری هفتم شهریورماه برگزار شد.

دکتر آصف کریمی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به مفهوم ریورس پیچ گفت: همشهری با احساس نیاز در صنعت خود تلاش کرده در راستای ساختن اکوسیستم قدم‌هایی را بردارد.

دکتر کریمی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

.

کریمی با اشاره به روز افتتاحیه مرکز نوآوری رسانه همشهری بیان کرد: در دنیا سیاست هایی برای توسعه اکوسیستم پیگیری میشود، برای مثال اروپا سیاست صنعت چهار (indusrty4)، ژاپن سیاست جامعه پنجم (society5)، آمریکا سیاست تولید (manufacturing) و چین نیز سیاست ساخت چین (made in china)را پیگیری میکند و همه اینها در ساختن اکوسیستمی مناسب برای رشد استارت آپ ها و شرکت های فناور موثرند. در ایران نیز در بخشهای مختلف صنعت این نگاه پیگیری میشود.
وی در ادامه افزود: ما با پلتفرم قرار دادن پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سهم دانشگاه تهران را در ایجاد این اکوسیستم پرداخت کرده ایم.
ایشان در ادامه یادآور شد: مجموعه همشهری به نیاز صنعت خود پی برده و در تلاش است تا از پلتفرم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای ساختن اکوسیستم مناسب همشهری در راستای توسعه استارت آپ های حوزه دیجیتال و رسانه استفاده کند. در این رویداد ریورس پیچ؛ همشهری با مطرح کردن چالش‌های خود می‌کوشد با کمک تیم‌ها، شرکت‌ها و هسته‌های فناور این چالش‌ها را برطرف کند.
معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران جنس کار رسانه را در سطح ملی و بین‌المللی مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که این رویداد با هدف حل مشکلات جامعه به خلق استارت‌آپ، شرکت‌ها و هسته‌های فناور منجر شود و در نهایت به ثروت آفرینی در جامعه بیانجامد.

.

دکتر مشاری، سرپرست موسسه همشهری

دکتر مشاری ضمن اظهار امیدواری از برگزاری ریورس پیچ گفت: این رویداد را حرکت ارزشمندی دانست و انتخاب دانشگاه تهران را به عنوان همکار در این پروژه، انتخابی هوشمندانه دانست. این حرکت در آسمان زیست بوم رسانه ای کشور خواهد درخشید و جوانان این کشور قادر خواهند بود در حوزه رسانه نیز خلاقیت و نوآوری خود را به منصه ظهور برسانند.

دکتر ریاضی با بیان مفهوم رسانه از رسانه مکتوب و دیجیتال فراتر است اظهار کرد: نمایش‌های خانگی هم که در شرایط کرونا گسترش یافته، در تعریف رسانه می‌گنجد.

ایشان ضمن یادآوری این نکته که همشهری در حوزه رسانه های مکتوب، بار اصلی اقتصاد رسانه را در سه دهه اخیر بر عهده داشته است، اظهار داشت: با شروع فعالیت همشهری در سال ۶۷ رسانه‌های مکتوب رشد چشمگیری داشته است و در بیش از دو دهه اقتصاد خرد محلی را در شهر تهران به طور کامل در اختیار داشته است.
ریاضی با بیان اینکه روزنامه همشهری در بیش از ۲ دهه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مخاطب کاغذی داشته است، گفت: گردش مالی روزنامه همشهری سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان است که ظرفیت چند برابر شدن آن را دارد.
وی در ادامه از همشهری آنلاین به عنوان بزرگترین روزنامه آنلاین یاد کرد و گفت: : در وضعیت نامناسب چاپ، این روزنامه آنلاین روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید دارد که قابلیت رشد و توسعه را دارد.

دکتر ریاضی، عضو هیات مدیره همشهری

ریاضی محتوا را دارایی بزرگ روزنامه همشهری و سایر رسانه دانست و خاطر نشان کرد: در این چرخه عده‌ای محتوا تولید می‌کنند و برخی از منافع تولید محتوا بهره‌مند می‌شوند که البته هزینه تولید محتوا را رسانه پرداخت می‌کند.
عضو هیئت مدیره موسسه همشهری با بیان این‌که این محتوای انباشته شده بازار بکری هستند، گفت: این بازار متقاضی فراوان و درآمدزایی قابل توجهی هم دارد، اما هنوز برای این بخش فصل‌بندی که در چرخه اقتصادی فعال شود، رخ نداده است.
دکتر ریاضی از این موضوع یاد کرد که ایده همشهری آنلاین از ویکی پدیای ایرانی گرفته شده است و گفت: بدین ترتیب که اولین اطلاعات اکثر موضوعات مرتبط با ایران و تهران با همشهری آنلاین است.
وی از وجود حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار عکس طبقه‌بندی و فایل شده در این موسسه یاد کرد و خاطرنشان شد: موسسه همشهری در حوزه سخت‌افزاری قابلیت توسعه دارد.

دکتر ریاضی با تاکید بر ظرفیتهای بالای درآمدزایی در حوزه رسانه گفت: از این‌رو ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هم اغواکننده است پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای مرکز نوآوری یک ظرفیتی را تعریف کرده و در چارچوب قانونی حمایت می‌کند. همچنین بخش خصوصی هم با اعداد و ارقام قابل تأمل آماده سرمایه‌گذاری است و امیدواریم که شاهد به ثمر نشستن طرح‌های اجرایی در مرکز نوآوری باشیم.

.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.