۳ تجربه برای غلبه بر ناامیدی در مسیر کسب وکار

در مسیر تلاش برای کسب موفقیت ممکن است با موانع بسیاری رو به رو شویم. رهبران کسب وکارهای بزرگ در جهان به صورت تصادفی در مسیر موفقیت قرار نگرفته اند، آن ها بارها شکست را تجربه کرده اند تا توانستند به موفقیت برسند. در بسیاری از مواقع، تلاش های برنامه ریزی شده به خاطر بروز عوامل خارج از کنترل افراد به نتیجه نمی رسد.

شکست مانند یک معلم درس های بسیاری به افراد می آموزد. شکست ها مانند پله هایی است که در مسیر موفقیت باید از آن ها گذشت. با این وجود، قدرت و ظرفیت یادگیری از شکست مورد غفلت واقع شده است. سعی کنید تا به جای گرفتار شدن در فضای شکست ها و درجا زدن، از آن بیاموزید و با بهره گیری از آن ها، داستان موفقیت خود را رقم بزنید.

در این نوشتار به نکاتی می پردازیم که آگاهی از آن ها می تواند به ما در غلبه بر ناامیدی در کسب وکار کمک می کند. این نکات از مجموعه سخنرانی های Propelify Innovation Festival جمع آوری شده است.

آنجلو استراکوتانیو (Angelo Stracquatanio) بنیان گذار و مدیرعامل پلتفرم Apprentice

سوگواری و غمگین بودن یکی از موضوعاتی است که برای سلامت جسم و روان ضروری است. افراد باید به تفاوت رویکردها و برنامه زمانی پردازش ناامیدی توجه کرده و نسبت به آن آگاهی یابند. داشتن خودآگاهی به منظور تشخیص نیاز به سوگواری و نیز اجازه دادن به خود برای طی کردن یک دوره سوگواری بسیار مهم است. زیرا به شما اجازه می دهد تا شکست خود را به درستی پردازش کرده و پس از پایان یافتن آن، فعالیت خود را از سر بگیرید.

بسیار مهم است که بر اطلاعاتی که از تجربه قبلی خود آموخته اید، تمرکز کرده و با توجه به این آموخته ها، برنامه های آتی خود را تغییر و تطبیق دهید.

آنجلو استراکوتانیو تاکید کرد که بهترین برنامه های خود را از دل دوره های بسیار سختی که پشت سر گذاشته، طراحی و تدوین کرده است. در واقع وقتی به خودش زمان داده، توانسته اطلاعات را به روش منحصر به فرد خود پردازش کرده و مسیر پیش روی خود را بهتر ببیند.

می توان گفت تشخیص انسانیت و نیاز به پردازش عاطفی پیش زمینه ای برای رشد نبوغ کارآفرینانه در افراد است.

لورا هادوک دی کارلو ( Lora Haddock DiCarlo ) بنیان گذار و مدیر عامل کسب وکار Lora DiCarlo

لورا دی کارلو با اشاره به خاطره ملاقات خود با یک کارآفرین و سرمایه گذار گفت: آن فرد معتقد بود که رشد کردن به شکسته شدن امور فعلی منجر می شود و این موضوع صحیح است. دگرگونی و رشد از دل رضایت و آسایش به دست نمی آید. اگر می خواهید تغییرات بزرگی ایجاد کنید باید به خروج از منطقه امن خود مشتاق باشید و بتوانید فراتر از منطقه امن خود فعالیت کنید. همچنین می بایست برای رسیدن به پاداش های بزرگ، انجام ریسک های بزرگ را بپذیرید. رشد کردن،شرایط و امور فعلی را می شکند و شما را قادر می سازد تا به خلق و ایجاد چیزهای قوی تر،زیباتر و جدید بپردازید و آن ها را جایگزین امور قدیمی کنید.

به عنوان یک کارآفرین خوب است بدانید که کارآفرین بودن احتمالا سخت ترین و در عین حال باارزش ترین کاری است که تا به حال انجام داده اید. اگر می خواهید زندگی مد نظر خود را محقق سازید، باید از زندگی فعلی خود دست بکشید.

یک راه ساده برای غلبه بر ناامید شدن در مسیر کارآفرینی و همچنین آماده شدن برای تغییر این است که بهترین و بدترین اتفاقاتی که ممکن است رخ بدهد را بنویسید. اغلب اوقات به دلیل ترس از شکست، ریسک نمی کنیم و یا اجرای کارهای خود را به تعویق می اندازیم. پس این سوال را مطرح کنید که “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ بدهد، چیست؟” و سپس یک برنامه متناسب با این اتفاق طراحی و تنظیم کنید.

اگاهی از این موضوع که برای بدترین اتفاقاتی که ممکن است رخ بدهد، برنامه هایی تنظیم شده است، می تواند از میزان ترس شما تا حد زیادی بکاهد. همچنین با یادآوری نتیجه شگفت انگیزی که به دنبال آن هستید، می توانید انگیزه پیدا کرده و راه خود را دنبال کنید.

در طی مسیر کسب وکار همواره به اتفاقات احتمالی و پیامدهای آن ها فکر کنید و سپس برنامه هایی برای این امور طراحی و تدوین کنید. به این ترتیب، اگر اتفاقی افتاد و حتی موجب ناامیدی شما شد، برنامه ای برای حل و یا بهبود اوضاع دارید.

با این شیوه، اتفاقات و عدم قطعیت ها با رشد و تغییر همراه می شوند و به جای ناامیدی و شکست، لیستی از کارهای معمولی دارید که می‌توانید به آن ها بپردازید.

اریک کیناریوالا (Eric Kinariwala) بنیان گذار و مدیرعامل سازمان Capsule

هنگامی که قدم در مسیر کارآفرینی می گذارید، مهم است که ذهن و قلب شما هم راستا و هم جهت باشد. ذهن و قلب شما، هر دو باید جنبه‌های کسب وکاری فعالیت هایتان را درک کند. بدین معنا که شما به یک اشتیاق عمیق و درک درونی نسبت به مسائلی که روی آن کار می کنید، دست پیدا کرده اید.

این درک و باور ذاتی که محصول شما می تواند در بهتر شدن دنیا موثر باشد، یک منبع انرژی است و در مواقعی که اجرای برنامه ها به مشکل می خورد و یا با موانع مواجه شده و ناامید می شوید، به کمک شما خواهد آمد.

باور استوار به اینکه مشکل مشتری توسط شما حل می شود، به شما کمک می کند تا در برابر هر چیزی مقاومت کرده و بر مسائل غلبه کنید.

منبع

https://www.entrepreneur.com/article/۳۸۶۷۷۷

 مترجم: زهرا سلیمان زاده کارشناس روابط عمومی