به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دومین نشست مشترک با ونزوئلا روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر سیدمحمد مرندی معاون بین الملل دانشگاه تهران، دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مهندس محمدعلی گودرزی معاون اجرایی و فنی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر رضا محمدکاظمی مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب وکار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، خانم لیلیانا ریوس بولیوار مسئول هماهنگی پروژه های پارک علم و فناوری ونزوئلا، خانم تردی ماچادو سیلوا مدیر مالی و اداری پروژه های پارک علم و فناوری ونزوئلا و جمعی دیگر از مدیران برگزار شد.

دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه کشور است، گفت: این دانشگاه دارای بیش از ۵۰ هزار دانشجوی کارشناسی و بیش از ۳۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی ظرفیت کلانی است که در اختیار پارک های دانشگاهی قرار دارد که می توان از ایشان برای رسیدن به شرکت های بالغ بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، قدیمی ترین پارک علم و فناوری دانشگاهی و شهری کشور ایران محسوب می شود، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر بوده که شامل بیش از ۱۰۰ شرکت رشدی، بیش از ۱۰۰ شرکت پسارشدی و کمتر از ۵۰ شرکت بالغ و توسعه یافته می شود.

دکتر اله دادی در توضیح صاحبان ایده خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ واحد ایده پرداز جذب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شده که حدود ۱۰ درصد آن ها به شرکت تبدیل شده اند.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ شرکت در صف استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار دارند، تصریح کرد: ارائه خدمات و حمایت های مناسب به شرکت ها موضوع مورد اهمیتی است که باید به آن توجه کرد، در اختیار قرار دادن فضا جهت استقرار تنها یک قسمت از این خدمات است و حمایت های دیگر از جمله خدمات مشاوره در زمینه های مختلف، حمایت های مالی و… بسیار مهمتر می باشند.

دکتر رضا محمدکاظمی مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب وکار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از همکاری با ونزوئلا صحبت کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آماده است تا با همراهی تعدادی از شرکت های عضو و مستقر در ونزوئلا حضور پیدا کرده تا انتقال تجربه و دانش صورت گیرد.

در بخش پایانی این نشست از شرکت های هیرونگار پارس و پیشروان فناوری زیست گونه بازدید به عمل آمد.