در نشست با رییس دانشگاه کوت عراق مطرح شد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ مجموعه ای چندتخصصی و جامع

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نشست مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با رییس دانشگاه کوت عراق روز سه شنبه ۲۰ دی ماه برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر طالب الموسوی رئیس دانشگاه کوت عراق و جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد.

دکتر علی اسدی با یادآوری این نکته که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قدیمی ترین و بزرگترین پارک دانشگاهی کشور است؛ خاطر نشان کرد: برنامه ها و فعالیت های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طیف گسترده ای از حوزه های تخصصی را پوشش میدهد و این مجموعه، یک پارک علم و فناوری تک تخصصی نیست.

دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به موضوع نحوه همکاری میان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه کوت عراق پرداخت و گفت: این همکاری می تواند به شیوه های مختلف از جمله ایجاد یک پارک علم و فناوری مشترک، راه اندازی یک پارک علم و فناوری اختصاصی برای دانشگاه کوت عراق و….. صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: در راه اندازی یک پارک علم و فناوری، موضوع بسیار مهم فرایند جذب، استقرار و ارزیابی شرکت ها است، این کار تخصصی باید با دقت انجام شود تا بتوان شرکت های فناور و نوآور واقعی را ارزیابی و جذب کرد.

دکتر اله دادی در خصوص نیروی انسانی صحبت کرد و اظهار داشت: کشور عراق با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه است و در این زمینه نیز ما می توانیم به آن ها کمک کنیم.

دکتر علیرضا نورپور رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به معرفی کامل این دانشکده پرداخت و گفت: در حوزه انرژی‌های خورشیدی تجربه های خوبی به دست آورده ایم و تاکنون ۵۰۰ نیروگاه کوجک خورشیدی در نقاط مختلف کشور ایران برای تولید الکتریسته ایجاد کرده‌ایم.

در بخش دیگر این نشست اعضا از شرکت های داهیان پزشکی پیشرو و اندیشه سازان سلامت پارسیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرده و با دستاوردهای این شرکت ها آشنا شدند.