حل نیازهای فناورانه فراجا با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گردهمایی علمی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان روز چهارشنبه ۱۶ آذر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مهندس میثم یوسفی رییس مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، سرهنگ اکبر سالاری نیا مدیر کل فناوری اطلاعات فراجا، دکتر حمیدرضا افشار رییس گروه نرم افزار شرکت پژوهش و توسعه ناجی، سرهنگ فرزاد حسینی رییس گروه پژوهش فناوری اطلاعات، مهندس سلیم ببرنژاد کارشناس فناوری اطلاعات فراجا و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان برگزار شد.

مهندس میثم یوسفی رییس مرکز رشد پارک های علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن تبریک روز دانشجو و اشاره به نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که در اردیبهشت ماه برگزار شده بود، گفت: حضور فراجا در این نمایشگاه سبب برقراری ارتباطات موثری شد که به نشست امروز، با هدف بیان نیازهای فراجا انجامید.

یوسفی در ادامه افزود: با بیان نیازهای فراجا و سپس توانمندی های شرکت های دانش بنیان در راستای حل این نیازها، گام های بعدی به منظور ایجاد ارتباط میان شرکت ها و فراجا با هدف ارائه راه حل و انعقاد قرارداد صورت خواهد گرفت.

سرهنگ اکبر سالاری نیا مدیر کل فناوری اطلاعات فراجا ضمن تبریک روز دانشجو و گرامی داشت هفته پژوهش؛ به بهره مندی از حوزه های نخبگی، دانشجویی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: همواره شاهد فاصله میان صنعت و دانشگاه بوده ایم، این افتراق میان نهادهای دولتی با دانشگاه نیز وجود دارد و در تلاشیم تا این فاصله ها کم شود.

سرهنگ سالاری نیا با تاکید بر اینکه حرکت به سمت فناوری از سال های قبل در فراجا شروع شده است ، اظهار داشت: جهت گیری های فناورانه با شعار پلیس هوشمند آغاز شده و همواره جلساتی با محوریت بررسی طرح ها و ایده ها و همچنین به روزرسانی وضعیت فعلی در دستورکار داریم تا این حرکت رو به جلو ادامه دار باشد.

مدیر کل فناوری اطلاعات فراجا با اشاره به طراحی برنامه پلیس من گفت: این برنامه با هدف تسهیل خدمات و تسریع ماموریت طراحی شده است و می توان آن را نمودی برای حرکت فناورانه دانست؛ بدین ترتیب تعداد بسیار زیادی از خدمات که قابل برون سپاری بوده از طریق یک برنامه تلفن همراه انجام می شود.

وی ایجاد تعامل با جامعه دانشگاهی و پارک های علم و فناوری را یکی از موضوعات مورد توجه فراجا دانست و افزود: در تلاشیم تا با جامعه دانشگاهی به عنوان نخبگان و پارک های علم و فناوری به عنوان بخشی که در حوزه های مختلف از تولید دانش به تولید محصول و در نهایت ثروت آفرینی رسیده‌اند، ارتباطی را ایجاد کنیم.

در بخش دیگر این نشست، نیازهای فراجا مطرح گشت و سپس مدیران عامل شرکت های دانش بنیان به بیان توانمندی های خود پرداختند.