اجلاس معاونان پارک های علم و فناوری کشور به مدت دو روز و در تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریور در جزیره کیش برگزار شد.

این اجلاس با هدف هم افزایی میان وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری و با حضور دکتر امید رضایی فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف، دکتر مصطفی صفدری رنجبر مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف، دکتر غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، مهندس مهدی کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دیگر رووسا و معاونین پارک های علم و فناوری سراسر کشور برنامه ریزی و برگزار شد.

افزایش تعاملات میان پارک‌های علم و فناوری کشور، بهینه کردن فعالیت‌های اجرایی پارک‌ها و هم افزایی هرچه بیشتر میان وزارت علوم و پارک‌های علم و فن اوری در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی و بهینه کردن فعالیت‌های اجرایی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس بود.

دکتر مصطفی صفدری رنجبر مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف در اجلاس معاونان پارک‌های علم و فناوری کشور که در جزیره کیش برگزار شد، گفت: تمام سازمان ها و کنشگران باید بسیج شوند تا نوآوری اتفاق بیفتد. در حال حاضر، مقاومت اقتصاد سنتی در مقابل جریان اقتصادی جدید و نوآوری احساس می شود. این مشکل را باید با نگاه سیستمی برطرف کنیم. پارک‌ها نقش جدی در این زمینه دارند و می‌توانند فرهنگ نوآوری را به تک تک سازمان‌ها و بازیگران در استان‌ها تزریق کنند. مشاهده متن کامل خبر

https://dolat.ir/detail/395703

دکتر امید رضایی فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف از همکاری های همه جانبه پارک‌های کشور برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش خبر داد و گفت: پارک‌های کشور در خصوص ارتقاء امکانات و تسهیلات برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه همکاری های همه جانبه با مرکز نوآوری کیش را خواهند داشت. مشاهده متن کامل خبر

https://dolat.ir/detail/395561

در بخش دیگر این اجلاس از مرکز نوآوری جزیره کیش و شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز بازدید به عمل آمد، همچنین محصولات چند شرکت معرفی و ارائه شدند.

مرکزنوآوری جزیره کیش از سال ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرده و هم اکنون با استقرار حدود ۵۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپ به یکی از مهمترین مراکز فناوری جزیره زیبای کیش تبدیل شده است.